بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد
نوشته شده توسط : رضا

بزرگ شدن پروستات چیست؟

هیپرپلازی خوش خیم پروستات در واقع شایع ترین مشکل در مردان مسن است ، یعنی بزرگ شدن پروستات. هنگامی که پروستات بزرگ می شود ، فشار بر مجرای ادرار وارد می شود و باعث ضخیم شدن دیواره مثانه می شود. ضخیم شدن دیواره مثانه و فشار روی مجرای ادرار ، ادرار کردن کامل مردان را با مشکل مواجه می کند که منجر به عوارض بسیاری از دستگاه ادراری مانند عفونت در مردان می شود.

 

هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک بیماری بی ضرر است و باعث سرطان نمی شود. اما گاهی اوقات بیماری و سرطان پروستات می توانند همزمان رخ دهند. بزرگ شدن پروستات یک پدیده شایع در مردان است و حدود نیمی از مردان بین 51 تا 60 سال این مشکل را دارند. بیش از 90 درصد مردان بالای 80 سال نیز از این عارضه رنج می برند.

درمان هیپرپلازی پروستات

درمان پروستات با خودکفایی شروع می شود. در صورت عدم تأثیر و تشدید علائم ، پزشک داروها و عملیات را تجویز می کند. سن بیمار و وضعیت سلامت عمومی او در تجویز و درمان داروها بسیار مثر است.

 

داروی بزرگ کننده پروستات #تامسولوسین

تامسولوسین که به Flomax نیز معروف است ، عضلات گردن مثانه و پروستات را شل می کند و به طور کلی ادرار کردن را آسان می کند. برای درمان هایپرپلازی خوش خیم پروستات استفاده می شود.

 

# درمان طبیعی بزرگ شدن پروستات

درمان طبیعی این بیماری شامل مجموعه ای از اقدامات و تغییرات است که بیمار در زندگی خود انجام می دهد تا علائم بیماری کاهش یابد. این شامل:

 

در اسرع وقت ادرار کنید

از آنتی هیستامین ها یا داروهای آلرژی که مانع تخلیه مثانه می شوند استفاده نکنید.

از مصرف الکل و کافئین به ویژه در اواخر شب خودداری کنید.

سطح استرس را کاهش دهید زیرا استرس ادرار را افزایش می دهد.

ورزش کنید زیرا بی تحرکی علائم را بدتر می کند.

# عمل بزرگ شدن پروستات

در غیاب داروها و روشهای طبیعی ، انواع جراحی در درمان این بیماری موثر است. برخی از این روش ها سرپایی هستند و می توان از آنها در مطب پزشک استفاده کرد. با این حال ، انواع دیگر اقدامات باید در بیمارستان یا اتاق عمل انجام شود.

سرطان گروهی از بیماری ها است که باعث رشد غیرطبیعی سلول ها در بدن می شود و باعث می شود سلول های بدن به طور غیرقابل کنترل تکثیر شده و به سایر نقاط بدن گسترش یابد و این در اصطلاح پزشکی به عنوان متاستاز شناخته می شود. ناهنجاری این سلول ها در نهایت منجر به تشکیل توده های بزرگی به نام تومور می شود. تومورها به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم می شوند. تومورهای خوش خیم برای شخص یا شخص مشکلی ایجاد نمی کند. با دارو و درمان ، آنها می توانند زنده بمانند ، اما می توانند به سرطان بدخیم تبدیل شوند. این مشکل در هر سنی ایجاد می شود ، اما با افزایش سن بدتر می شود.

 

 

 

روش های تشخیص زودهنگام برای بسیاری از سرطان های شایع ، به ویژه سرطان پروستات ، سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ وجود دارد و اگر سرطان در مراحل اولیه درمان تشخیص داده شود ، در این مقاله سعی می کنیم به شما در بزرگ شدن پروستات کمک کنیم. و خطرات ناشی از آن برای افراد و سرطان پروستات.

عوامل خطر بزرگ شدن پروستات چیست؟

عوامل خطرساز هیپرپلازی خوش خیم پروستات عبارتند از:

 

1- پیری

هیپرپلازی خوش خیم پروستات به ندرت باعث ایجاد علائم مجاری ادراری در مردان زیر 40 سال می شود. حدود یک سوم مردان 60 ساله دارای مشکلات ادراری متوسط ​​تا شدید هستند و حدود نیمی از مردان 80 ساله خود این علائم را دارند.

 

2- سابقه خانوادگی

 داشتن خویشاوندان خونی ، مانند والدین یا خواهر و برادر ، با مشکلات پروستات به این معنی است که شما بیشتر به مشکلات پروستات مبتلا هستید.

 

3- سابقه نژاد

 بزرگ شدن پروستات در مردان آسیایی کمتر از مردان سیاه و سفید آمریکایی است. مردان سیاه پوست ممکن است علائم مجاری ادراری را در سنین پایین تر از مردان سفید پوست تجربه کنند.

 

4- سبک زندگی

 چاقی خطر هیپرپلازی خوش خیم پروستات را افزایش می دهد ، در حالی که ورزش خطر را کاهش می دهد.

پروستات یک غده عضلانی کوچک است که در دستگاه تناسلی مردان یافت می شود. پروستات پیشابراه را احاطه کرده و منی تولید می کند. در این مقاله ، اندازه پروستات را بررسی می کنیم.

انقباض ماهیچه باعث می شود که پروستات در حین ارگاسم ، منی را از طریق آلت تناسلی به داخل هل دهد. بسیاری از مردان می توانند پروستات بزرگ شده داشته باشند. گاهی بزرگی پروستات می تواند علائم ایجاد کند ، اما درمانی برای آن وجود دارد.

پس از مدتی ، ماهیچه های مثانه به تدریج قوی می شوند ، روستات کمک کنند. اگر هیچ دارویی تجویز کرده است برای اینکه اختلال ناتوانی باعث پیشرفت پروستات شده ، نشده است.

 

افزودن داروی اختلال نعوظ در درمان پروستات بزرگ شدن اثرات اند. این داروها عبارتند از:

 

واردنافیل (لویترا)

 

سیلدنافیل (ویاگرا)

 

تادالافیل (سیاليس)

 

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که 10 میلیون گرم وارد شده است ، دو بار در روز و به مدت 8 هفته مصرف کرده اید ، در مقایسه با یک گروه مشابه که پلاسبو مصرف کرده است ، بهبود یافته است و در آن ها بیشتر است. مطالعه شده است که نشان داد مردانی که تادالافیل تا 5 میلی گرم در روز مصرف کردند ، بهبود چشمگیری را در پروستات و تشخیص اختلال نعوظ دارند.





:: برچسب‌ها: بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: